Sunday, April 17, 2011

S.A.B.A.R


hi.. post kali ini nak bercerita tentang hati dan perasaan aku.
Di sini aku sedang menahan kesabaran di sebabkan terbaca kata-kata seseorang dalam fb.. saat ini aku sangat-sangat down sebab aku rasa orang itu sedang mengata tentang diriku.. walaupun tak betul apa yang di perkatakan.. Orang memang macam tu kan. Ikut sedap mulut ja cakap pasal diri kita tapi hal di sebaliknya dorang tak tahu pun apa yang berlaku.. aku geram dan sakit hati tahap dewa tapi aku tak suka memanjangkan cerita, menambahkan lagi kekeruhan yang memang sedia ada itu. 

Kalau la mereka tahu yang aku ney ingin sangat berbaik dengan mereka-mereka di sana. Tapi sayang, aku langsung tak di pandang dari sudut kebaikkan. aku pasrah dengan semua itu sebab boy selalu ingatkan aku ''biarlah mereka cakap yang bukan-bukan tentang u. Biarlah mereka tak suka u.. hakikatnya i tahu u bukan seperti apa yang dorang fikirkan.. sebab mereka tak tahu apa-apa tentang diri u la dan membuatkan mereka buat anggapan masing-masing.. biarkan saja. I ada di sisi u juga so no worries" And now i kept that words.. Ya, biarkan saja mereka walaupun setiap kali terfikirkan mereka aku menjadi stress.. aku tertekan hingga kadang-kadang boy menjadi mangsa kemarahan aku. tapi boy pandai buat aku tenang. kalau boleh mau saja aku akhiri hubungan kami.. believe it or not? aku dah banyak kali mencuba untuk melepaskan diri dari boy because i can't facing that situation anymore. I can't stand with it longer. Yes, i admit my weakness yang mudah give up dengan kata-kata orang yang tak puas hati dengan aku. Ya tuhan, tabahkanlah hatiku untuk menempuh dugaan dalam hubungan kami serta orang-orang yang tidak senang hati serta merestui hubungan kami ini. amin.


aku tahu masih banyak dugaan lagi yang harus aku tempuhi untuk mengekalkan hubungan kami. terutamanya, aku kena biasakan diri aku dengan family boy yang besar. I try to but i still can't. Mungkin di sebabkan aku ney bukanlah asal dari family yang besar jadi susah sikit nak sesuaikan diri dengan orang ramai. But i want u to know (orang itu) that aku mahu cuba untuk biasakan diri. Perkara serius yang melibatkan dua buah keluarga bukan boleh di pandang rendah. Tapi bolehkah kamu faham situasi aku?? please laa.. jangan judge aku yang bukan-bukan. kalau one day batang hidung kamu sendiri yang terkena dengan apa yang aku hadapi ini, kamu tahu la camana. Aku sudah cukup bersabar dan cuba untuk berfikir secara waras tanpa ingin menyakiti hati di pihak sebelah tapi semua itu tak mungkin akan berjaya kalau mereka masih make their own assumption about myself. kalau betul tak apalah juga, kan. aku boleh terima, tapi apa yang berlaku adalah di sebaliknya. aku rimas!!!! can u guys stop it??? aku juga manusia yang ada hati dan perasaan. aku berdiam diri bukan bermakna aku mengaku yang aku bersalah dan bukan bermakna aku rela di perlakukan sebegitu. malah aku ingin berbaik dengan kalian tapi bagaimana aku ingin mulakan kalau terang-terang hal aku kamu tak hiraukan. aku sedar siapa diri aku. Aku bukanlah baik sangat tapi aku cuba untuk lakukan yang terbaik dengan orang di sekeliling aku.

Mereka semua salahkan aku.. bila aku ada ini, mereka fikir itu mesti dari boy.. dya yang belikan aku. bila aku ada itu pula, mereka fikir juga itu mesti aku minta boy yang belikan untuk aku. semua apa yang aku ada, boy yang belikan kunun. shut up!!! apa?? ingat aku ney dari family yang tidak berkemampuan ka??? Tapi salahkah aku kalau setakat kuar p makan-makan, tengok wayang, window shopping every weekends dengan bf aku?? biasalah tuu. orang couple ba memang macam tuu.. orang lain pun macam tu juga bukan kami saja. Tapi ada banyak correction yang mereka perlu tahu.

1. aku bukan setiap minggu keluar tengok wayang pun dengan bf aku.. buat apa nak tengok wayang kalau tak ada movie yang best kan?? buang duit jer.

2. kalau boleh aku lagi suka masak dan makan di ruma. tapi salahkah kalau sekali sekala ada kelapangan, rasa ingin makan yang sedap-sedap then we goin out cari makanan yang sedap-sedap?? salahka??

3. if we goin out, didn't mean that aku sorang saja yang ajak kuar ba.. kenapalah aku juga yang di anggap macam itu..mau saja cari keburukan aku even sekecil kuman. tapi aspek lain tak di jeling pun. UPSET!

4. if shopping, aku guna duit aku sendiri jua ba. apa juga kamu mau bising-bising ney? mesti fikir bila aku shopping, itu boy yang belanja.. totally wrong!!

5. But salahkah kalau sekali sekala bf spend kita kalau ada benda yang kita suka? aku kalau bf aku ada duit tym tu, aku minta dia spend la. tapi itu pun aku akan bayar balik duit yang bf aku da terguna untuk aku. aku tahu la bf aku tu pun banyak guna duit juga..bayar ccm keta, rumah, makan minum, minyak keta plus bayar itu ini lagi. aku tak lah sekejam yang korang fikirkan tuuu.. masakan aku mau susahkan bf aku sendiri ba. Tolong la fikir-fikir juga sebelum talk nonsense about me..

I want to treat u guys as my sister's..as my brother's.. But how??? please tell me.
One more things, about marriage.. Ingat benda ney macam beli barang di pasar saja ka boleh tawar menawar.. helloo, perkahwinan bukan benda mudah yer. kena prepare dari semua sudut kiri kanan depan belakang dan tengah-tengah. Bukan bila belum mau kawin-kawin sebabnya duit tak ada, ok?! setiap orang ada sebab kenapa belum menuju ke tahap itu. macam aku.. study belum habis.. even dah habis pun kena fikirkan kerja lagi untuk bayar pinjaman, kan? and then kena arrange lagi itu ini untuk persiapan diri dari segi metal dan fizikal. kalau rasa diri belum layak, kenapa harus paksa diri?? I'm not that person. selagi impian aku belum tercapai, kawen benda paling last aku fikir melainkan aku memang sudah betul-betul bersedia menanggung tanggungjawab..

Guys, renung-renungkanlah apa yang korang dah buat sama aku. tolonglah hentikan anggapan buruk kamu terhadapku. aku mohon. Aku ingin sayang korang semua tapi seperti aku tak layak dan ada tembok yang menghalang aku. Sedangkan dalam hati ini, ingin sekali bermesra-mesraan, keep in touch each other, share everything also care each other. But it seem didn't happen since our relationship not so good.

by the way, aku sayang kamu semua. Tak pernah terlintas di fikiran aku inginkan perkara yang buruk-buruk berlaku antara kita. For me, kita semua sama saja level. if i already hurt u guys, thousand apologize from me. sangat-sangat minta maaf. I try to avoid from u all start now on. Thanks for the short moments we together.


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Me ! Like Kalau Suka ! ♥

No comments: