Wednesday, March 7, 2012

Work , salary & dinner

Hi . It's 1.13am right now . I didn't sleep yet . Semenjak dua menjak ney saya menghadapi kesukaran untuk tidur . Persis burung hantu yang bermata bulat walau pun hari menjelang dinihari . Ini cukup merisaukan empunya badan . Bila bangun esok hari nak pegi keja , kepala pusing jadinya sebab tido hanya beberapa jam sahaja .

Okay now let's begin to the main point . What i wanna to share here with you alls is about my new job . Fine . Hari ini saya punya semangat nak bercerita tentang kerja . HEHE . Apa yang saya lakukan sepanjang hari ini ialah menyiapkan payroll , prepared punch card . And yes pekerja2 di sini memang lambat dapat gaji . But , setahu saya kalau  payrol lambat di kemaskini , so memang akan lewat la pekerja terima gaji . So today barulah mereka termasuk saya dapat gaji ;-) HEHE . Tersenyum lebat terima gaji pertama . Memang best !

Selain menyiapkan semua butiran gaji pekerja termasuk KWSP , and saya di berikan tugasan yang sedikit mencabar . Kena suruh buat formal letter kepada pengurusan MARA . Kena parah betul2 otak saya masa tu fikirkan ayat apa nak tulis . Kalau mengarang dekat blog ney , len ceta la . HUHU . Syukur , saya dapat melakukan dengan baik . Boss pun puji sebab saya buat semua kerja dengan baik dan faster learning new things . Wah , bangganya !

Siang tadi saya tak sempat nak buat slip gaji pekerja . Thanks god . Nasib baik juga segala dokumen tender , invois , filing and macam2 tak di berikan dalam masa yang sama . Kalau tak , maybe satu benda pun saya tak boleh buat sebab sibuk nak ingat apa yang dah kena ajar buat macam mana . HAHA . Okay , saya agak lembab sedikit pasal semua tu . Almaklumlah budak baru belajar . Basic administration pun tak ada . Keja sebelum ney pun tak pena . Haih . Tapi boss tu okay lah ajar dengan baik2 tapi suka mengarah buat itu ini . Ala , dah nama pun boss mestilah macam tu kan . Jadi buat apa dia nak ambil kita jadi pekerja dia kalau tak buat semua benda yang di suruh .

Okay itu pasal keja . Saya nak share gambar tempat saya bekerja .


 Oh , siang tadi boss bagi awal balik . Tak percaya ? Betul la .. seawal jam4 saya dah ada dekat rumah tau . HEHE . Lagi2 dapat gaji :-) (tersenyum lebar)

Ekceli bila cakap pasal gaji ney , dulu dah janji dengan en.boipren i tu . First gaji i keja i akan belanja dia makan . So , malam tadi kami keluar la pegi dinner kat pizza hut jer . Kalau fikirkan semula nak tunggu weekend jer baru keluar sebab tak berapa sihat . Tapi saya nak happykan dia , so saya kuatkan semangat laa . HEHE . Lagi pun weekend lepas kita tak ada keluar dating . Masing-masing merehatkan diri di rumah . Gambar di bawah adalah santapan kami .


Ekceli dalam gambar tu ada kurang satu jenis makanan . Apa tu ? Cer teka .. HEHE . Sudah tentulah Pizza . Mak aii hampir sejam kami tunggu tak sampai juga . At last kami pun cancelkan order tu . HUHU . Yelaa, kecian en.boipren kelaparan . Spagheti carbonara i awal sampai , tapi si dia punya order tu lambat . So makan jer la meatball cheese tu tanpa ada pizza . HUHU . 

Tengoklah muka monyok dia tu menunggu order yang lambat sampai . Janji hanya 13minit tapi tunggu punya tunggu setengah jam jadinya . Isk# Sabo jer laa ...

Tapi yang paling saya happy tadi ialah en.boipren i update blog citer pasal i spend dinner dengan gaji pertama saya . Nak tau apa dia tulis ? Grrrrr .. Slurrp ! Okay korang boleh la ke laman tersebut ---> Makan Malam Istimewa!

Korang boleh, la follow blog dia sekali ek . 

One more thing , novel ombak rindu cover artis yang saya order dah sampai . Happy ! Lengkap dah koleksi ombak rindu .


Kbai . See ya all :-)

P/s Dan yang sebenarnya esok jam11 saya ada interview di SESB 4th floor, tapi nak pegi ke , tak nak pegi ke ? Isk#






♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Me ! Like Kalau Suka ! ♥

No comments: