Warning !
You have stepped onto Confession Of PINKaholic.Follow me and leave a tag │FollowDashboard
Aween PINKaholicx Official Blog


Sakit sampai rasa nak menangis..
Friday, June 19, 2015 ★ 11:55 PM | 0 Notification
Sakit hati..perasaan yang susah nak describe sebenarnya.. Bila terlalu sakit hati, perkara yang aku mampu buat ialah menangis untuk melepaskan rasa sakit itu walaupun hakikatnya sekecil kuman pun hati yang sakit ini tak berkurang. And kalau sampai rasa mau menangis tu maknanya hati aku memang sakit sangat2..kadang2 orang yang kita terlalu sayang itulah yang kerap buat hati kita terluka berkali ganda. Sakit hati sampaikan rasa menyampah sangat dengan orang yang kita sayang tu.. Dapat bayangkan kah rasa sakit hati aku ni??

Kalau hati sudah tersakiti, cinta akan berubah jadi benci. Ya, itulah yang menggambarkan perasaan aku saat ini..pujuklah aku..call lah aku..tiada yang boleh ubatkan perasaan ini. Apatah lagi bila terlalu kerap di sakiti, memang tak mudah hati kita ni pulih. Mungkin kita boleh maafkan tapi ikhlaskah? Pasti ada sisa sisa dendam dalam hati kan.. kenapa orang yang kita sayang tu tega sakitkan hati kita? Sepatutnya kita rasa happy..bahagia..ceria..kan? Tapi kenapa dalam masa yang sama kita di sakiti? Aku memang akui, tiada manusia yang sempurna dalam dunia ini. Tetapi melalui kesilapan itulah yang akan mengajar kita untuk memperbaiki segala kelemahan dan kekurangan diri. Tapi kenapa dah berulang kali perkara yang sama juga berlaku pada aku? Dia asyik buat perkara yang membuatkan aku rasa down..malah mengabaikan perasaan aku yang sedang sakit hati.. i need you to comfort me but you seems don't know and don't understand what i want..

Sekali dua ulang perkara yang menyakitkan hati, tidak mengapalah. Boleh bersabar dan di maafkan..tapi kalau kekerapan tu melampaui tahap penerimaan hati kita, i don't think i can stand this anymore..penat mempertahankan..penat nak mengalah..penat asyik minta maaf dan memaafkan. PENAT! you fahamkah? You tidak penat hubungan kita begini? I penat.. sangat penat..i rasa macam mahu stop semua ni. Should we? Please think! Hanya Tuhan saja yang mengerti dan memahami apa beban yang aku pikul sekarang. Dan hanya kepada Tuhan aku serahkan untuk menentukan apa yang terbaik untuk diriku.. aku percaya pasti ada hikmah disebalik apa yang terjadi.. pasti ada sesuatu yang lebih baik menantiku.. kuasa Tuhan tiada siapa yang mampu lawan.. so, kita tunggu dan lihatlah apa yang bakal berlaku.. sedih atau gembira, hidup kena teruskan juga..




Thanks for reading. Have a nice day.


Older Post | Newer Post