Friday, June 19, 2015

Still confused about the feeling..

Akhir akhir ni aku memang sensitif.. Pantang ada perkataan yang mengguris hati, confirm nangis.. But this time entah kenapa aku rasa macam 'tidak expect' he will say that. I am 'MEMAKSA DAN TIDAK MAHU BERSABAR'.. Hati aku betul2 sakit..entahlah kenapa aku rasa dia sepatutnya jangan cakap begitu..tapi lelaki kan.. Mana akan faham perasaan kita as wanita..lelaki ni memang hati batu!!!! Hanya tau menyalahkan perempuan saja..sedangkan kita ni perlu di belai..di manja..di bagi perhatian..bukan something like 'mendesak or whatsoever!' Yup, lelaki mana mungkin faham perasaan halus seorang wanita..

Aku sebenarnya dah bosan keadaan begini..apa aku mau buat, semuanya tidak betul..terasa sangat aku ni macam orang asing..orang yang tak penting dalam hati dan hidup dia.. Yalah, aku sedar.. Aku ni siapa juga jika nak di bandingkan dengan family dia kan..bila fikir kembali kejadian ni, dalam hati ku berbisik I WILL NOT LEAVING and HURTING MY PARENTS..MY FAMILY just for lelaki yang entahlah macam letak aku dalam list paling last..ya itu apa yang aku rasakan sekarang ni..sedihkan hidup ni.. Kita mahu lelaki yang boleh hargai kita lebih dari dia hargai orang lain, if like that barulah kita yakin untuk serahkan hidup kita pada lelaki begitu..kita yakin yang walau apapun yang terjadi, Aku adalah orang pertama yang dia akan pertahankan dan lindungi..aku memang harap sangat dia dapat buat begitu..

Aku rasa macam tak berbaloi mau berkorban demi lelaki yang hanya pandang kita sebelah mata malah lebih pentingkan orang persekitaran dia berbanding nak jadikan aku ni keutamaan dia.. Kalau dia tunjukkan betapa aku ni sangat berharga bagi dia, mungkin aku x rasa tertekan fikirkan apa yang aku harus buat.. Macam tu barulah aku yakin dan percaya aku tidak tersalah buat keputusan sebenarnya. Tapi kadang2 apa yang dia lakukan, membuatkan aku kena RETHINK semula keputusan aku. Sekejap mahu, sekejap tidak mahu.. At the end, no final decison.. Entahlah kenapa nasib aku begini..mungkin petunjuk dari Tuhan..he's not the right man for me? Hari2 aku fikir "betulkah keputusan aku ni? Betulkah apa yang aku buat ni?" I just confused with this situation.. I love him but ... Susah sangatkan nak stay together bila orang sekeliling kita ni tidak terima diri kita seadanya, lagi2 kurang dapat sokongan dari dia..jadi kehidupan akan datang macam mana? Apa nasib aku? I just can't imagine it :(

Ya Tuhan..berikanlah aku petunjuk Mu.. tunjukkanlah aku jalan yang benar untuk aku buat keputusan agar aku tidak tersalah pilihan dan tidak akan menyesal suatu hari nanti. Amen. Until now, aku masih mahu percaya bahawa 'dialah jodoh aku'..tapi kenapa aku masih ragu2 dengan apa yang aku mau decide ni? walaupun perasaan cinta dan sayang aku masih tak berubah..still the same.. Ya, maybe i need time to think about this. Orang cakap biarlah sakit hati sekarang, daripada seumur hidup menanggung kesakitan dan penyesalan. Once u choose and decide, memang susah dah mau patah balik kan? Aku takut sebenarnya..takut berhadapan dengan takdir hidup aku..apa akan jadi pada masa akan datang? Bahagiakah aku dengan cara begini? Banyak sangat persoalan yang bermain dalam fikiran aku. Maybe aku perlukan satu masa yang panjang untuk sepikan diri dari dia? Mungkin sebab sekarang ni aku susah nak buat keputusan sebab masih mengharapkan dia dalam hidupku. Tapi kalau aku cuba sungguh2, nothing is impossible aku akan dapat buat keputusan yang tidak berat sebelah.. Stress! Why this happen to me???




♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Me ! Like Kalau Suka ! ♥

No comments: